måndag 6 februari 2017

Vacker vingad benved



Var ju sådär en 7 år sedan jag sist var aktiv här, men nu ska här uppdateras och fortsätta vara så! Min tanke är att fortsätta blogga om lite vad som helst jag gillar, tänker på eller uppdatering om min dag. Det kommer även att införas mer trädgård, då det är en stor del av min vardag.

Jag inleder med bilder och lite information om vingad benved, Euonymus alatus.
Den vingade benveden kanske är oansenlig större delen av året, men sedan kommer hösten och då exploderar den av färger från orange via magenta till karminrött. Otroligt färgspel, väl värt att ha i sin trädgård! Den har även dekorativa korklister som ger den ett dekorationsvärde vintertid.
Att stamma upp busken och forma till ett litet prydnadsträd är ett bra tips för att ge den karaktär även under sommarhalvåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar