torsdag 17 december 2009

skolavslutning

Idag var sista dagen på vårdinge. Känns skönt att slippa pendla och jobba = få mer pengar, men tråkigt att inte se dem i klassen mer... Camilla, Pelle, Jessica, Anna-Lena och Åsa för att nämna några. Tack vare det fantastiska vädret missade jag min avslutning i kapellet, där alla klasser och kollegiet uppträdde. Verkligen jättetråkigt, vår klass uppträdde med blomsterkransar i håret och framförde Joy to the world och den blomstertid nu kommer. Var trots allt vår avslutning, då måste den vara med! Camilla, Pelle med flera uppträdde tydligen också med en parodi på antroposofernas dans eurytmi, hade velat se det! Efter en mindre avslutning i klassrummet (där vi under under en vacker ceremoni fick våra diplom och en jättebra bok om trädens biologi) blev det julbord. Köket hade verkligen slagit rekord, fantastiskt gott, vissa talade om den bästa maten på flera år! Stressigt värre efteråt när jag var tvungen att springa mellan alla byggnader och rafsa ihop mina saker, när pappa kom för att hämta mig hade jag fått ett ordentligt astmaanfall. Först när vi kommit till Stockholm som det lade sig helt. Nu har jag och Martin firat med snacks, läsk och skräckfilm. Så mysigt firande! Helt i min smak, så sjukt trött, får fira på riktigt imorgon med öl och utgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar